Revista de Rugaciuni si Spiritualitate - Crestinism, Iudaism, Islamism ( Islam ), Hinduism, Budism ( Buddhism )

Sfinti

Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon - 27 Iulie

In Duminica a 6-a dupa Rusalii se sarbatoreste Sf. Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon, doctorul fara de arginti. Acesta s-a nascut in Nicomidia, din tata pagan si mama crestina, care l-a botezat Pantoleon. Instruit, el a ajuns la o cunoastere desavarsita a artei medicale, astfel crudul imparat Maximilian a dorit sa-l ia la palat. Intre acestea, tanarul Pantoleon a fost crestinat de Sf. Parinte Ermolae, care l-a invatat ca stiinta medicala aduce doar slaba usurare a naturii suferinde si ca singurul Doctor adevarat este Iisus Christos, care a adus Mantuirea, fara leacuri si fara plata. Tanarul Pantoleon a infaptuit multe vindecari trupesti cu Harul Domnului si in tot acest timp se ocupa si de sufletul paganului sau tata. Cu Har Divin a vindecat pe un senator orb, care vazand marea sa putere, indata s-a convertit, intelegand ca Christos il vindecase. El s-a botezat si, odata cu el, si tatal lui Pantoleone - Eustorgius, care nu dupa mult timp s-a stins din viata. Pantoleon si-a impartit atunci averea, a eliberat sclavii si s-a dedicat ingrijirii bolnavilor, carora nu le cerea alta plata decat sa creada in Christos. In timpul acesta, crudul Maximilian a aflat despre tamaduirile nu numai trupesti, ci si sufletesti ale lui Pantoleon.
Citeste...


Editorial

Artele Martiale si morala crestina

Artele martiale - origini si actualitate

“Artele marțiale” au existat de-a lungul întregii istorii a omenirii, ele fiind similare inca de la „nastere” cu diferite procedee sau tehnici de lupta folosite in mod special in confruntarile fizice sau in razboaie. Inca din vremea Olimpiadelor omenirea a mostenit o serie de forme de arte martiale care s-au pastrat pana in timpurile noastre, amintind aici celebrul pankration (stramosul artelor martiale mixte) precum și celebrele lupte greco-romane si varianta moderna a acestora, mai puțin protectiva - luptele libere (in varianta romaneasca acestea fiind cunoscute sub denumirea de trântă). De asemenea, la nivel european trebuie să fi existat multe alte forme similare sau diferite de luptă (precum franțuzescul savate si altele).
Clasificarea artelor martiale s-ar putea face dupa foarte multe criterii, rezultand un numar mare de categorii. Daca ar fi sa facem o clasificare cat mai generala a acestora, am putea sa impartim artele martiale in: arte martiale traditionale si arte martiale moderne. De asemenea, in funcție de principiile strategice folosite, rolul acordat forței, vitezei și inițiativei, artele marțiale se pot imparti în două mari ramuri (școli): stiluri externe și stiluri interne.
Artele martiale traditionale sunt cele care respecta caracterul vechi, traditional, razboinic, bazandu-se in mod special pe tehnici ce in urma cu mai bine de 200 de ani erau folosite in razboaie sau in diferite confruntari fizice.
Artele martiale moderne sunt cele care presupun cautarea de catre practicanti a unui sens mult mai adanc decat simpla confruntare fizica, acestea urmarind in principal dezvoltarea unei conștiințe superioare, în armonie cu mediul înconjurator și cu un autocontrol realizat prin exerciții fizice și mentale, in acest sens artele martiale devenind o cale (do) adevarata de lupta a fiecarei fiinte umane, in depasirea limitelor existentei sale si in castigarea adevaratei „batalii” a vietii si anume cea a sinelui cu sine insusi.
Citeste...


Editorial

Insemnele cruciate intre realitate si imagistica

Sire, zise bursucul, ţi-o spun cu toata sinceritatea ca daca vrei sa-i acorzi iertarea, Renard n-o sa-ti mai faca necazuri, nici tie si nici altora.[…] Am sa-l pun sa ia crucea.
Atunci regele l-a iertat. Si a dat porunca sa fie adusa crucea. Iata-l pe Brun ursul ca o aduce pe umar. E mare bucurie.[…] Renard nu stie daca o sa faca pana la capat drumul sfant. Dar, oricum, ia crucea si si-o pune pe umarul drept. I se mai dau apoi traista si toiagul. Cu cea dintai dupa gat, cu cel de-al doilea in mana, iata-l pe Renard pelerin. Regele ii cere sa le ierte tuturor raul pe care i l-au facut si ii cere deasemeni si lui sa renunte la toate sireteniile si la toate cruzimile. Renard nu refuza nimic. Atata timp cat n-a sters-o de acolo, el e intru totul de acord cu regele. Apoi, cu putin inainte de trei dupa-amiaza, paraseste palatul. In sufletul lui el ii uraste pe toti. Da pinteni calului si o porneste repede la trap. Iata-l ajuns intr-un desis. De departe ii zareste pe rege si pe regina impreuna cu alti demnitari. Atunci salta sus crucea si striga:
- Maiestate, iata emblema ta. Bata-l Dumnezeu pe al de m-a impopotonat cu mantia, cu toiagul si desaga asta. Te salut in numele lui Nur-ed-Din, eu, Renard, bunul pelerin.
"
Fragment din Judecata lui Renart (Roman de Renart)

Mai inainte de a fi emblema cruciatilor, crucea cusuta pe vesmintele lor era un insemn de pelerinaj folosit in tot occidentul. Cu asta cruciada, pelerinaj de alta factura (mai multe - click aici), nu aduce nimic nou. Insa e probabil ca spusele Sfantului Matei, care luate de Urban al II-lea in anul 1095, in apelul sau de la Clairmont, sa fi contribuit la schimbarea in emblema privilegiata a drumului spre Ierusalim, a ceea ce nu era altceva decat un semn de pelerinaj ca atatea altele. Incepand cu prima cruciada, cei care isi propuneau sa faca acest drum sunt desemnati cu termenul latinesc de “cruce signati” („marcati cu semnul crucii”). Cu ce aseamana aceasta cruce, care este in acelasi timp si semnul exterior al unui legamant si cel al apartenentei la o noua comunitate de pelerini inzestrati cu privilegii speciale? Pe care vesmant trebuia ea asezata? Din ce e facuta? Ce forma are? Ce culoare? Ce dimensiuni?
Citeste...


Editorial

Inviat-A ?

Invierea = minune Christologica sau minune obisnuita a oricarui amarat de crestin (viitor fericit) care a inteles si a acceptat ?

Vai voua, cei care nu acceptati Invierea !
Vai voua, cei care ati inteles, si nu acceptati !
Vai voua, celor care va e frica de moarte !

Fericiti voi care intelegeti sau macar acceptati Invierea lui Christos ca pe o personala si personalizata de intampinare quasicompetenta a unui fenomen unic (empiric numin minune) a vesniciei paradisiace ; dornica de o virtuosa si competenta accesare.
Citeste...


Editorial

Treptele inițierii creștine

“Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine însuşi, să-şi ia crucea, şi să Mă urmeze.”
Evanghelia după Marcu, 8,34

În spațiul oriental, inițierea era o problemă personală a căutătorului, ce dorea să se elibereze de suferință și de trăirea pe Pământ prin vieți repetate. Această inițiere orientală cuprindea șapte etape:
Abținerea – Yama
Urmarea simbolurilor cultice – Njama
Disciplinarea posturilor corpului – Asana
Educarea respirației – Pranayama
Trăirea în raport cu moralitatea – Pratjahara
Liniștea minții și unirea ei cu totul – Dharana și Dyana
Golirea de sine pentru a primi spiritualul – Samadhi


În Misteriile epocilor ulterioare, acționa alt impuls decât cel din Vechea Indie. Existau astfel trei trepte ale inițierii, care mergeau de la individual la social. Prima treaptă era reprezentată de ocultatio, retragerea în rugăciune sau meditație, dispariția față de lume în izolarea unei școli sau frății spirituale. Cea de-a doua etapă a inițierii vechi era caracterizată de moartea simbolică prin descensus ad inferos. Ceea ce era vechi trebuia să moară pentru a face loc noului să se manifeste. Ultima etapă a inițierii vechi era epiphania, revelatio sau revelarea celui care a revenit din ocultarea mistică și călătoria în moarte. Discipolul la inițiere trecea de la statutul de învățăcel la cel de inițiat și ieșea în lume pentru a împlini misiunea sa de conducător de popoare sau preot.
Inițierea veche parcurgea astfel cele trei etape:
Ocultatio sau retragerea
Descensus ad inferos sau moartea mistică
Epiphania sau ieșirea în lume


Pășind prin cele trei etape misteriale, inițierea creștină mistică presupune șapte etape, care au fost parcurse în mod arhetipal de Christos în ultima parte a Săptămânii Patimilor.
Citeste...


Editorial

Cine a fost Papa Ioan Paul al II-lea ?

O viata pentru devotiune

Papa Ioan Paul al II-lea a fost un Papa care a facut istorie !
Pontificatul sau din perioada, octombrie 1978 - aprilie 2005 a fost al treilea ca lungime din istoria Bisericii Catolice, in urma lui Petru ( cca. 34-37 ani ) si a lui Pius al IX-lea ( 31 ani ). Dar, nu neaparat durata Pontificatului a fost cea care a marcat importanta lui, cat faptele, devotiunea si spiritul sau, in timpul acestuia.

Pecetea durerii

Nascut la 18 mai 1920 in Wadowice - Polonia, sub numele de Karol Jozef Wojtyla, a suferit - pe rand - pierderea dureroasa a parintilor sai ; cand el avea 9 ani ii moare mama, iar la varsta de 12 ani isi pierde si tatal. Copilaria si tineretea le-a petrecut sub aceasta pecete dureroasa, dar niciodata nu s-a lasat invins ; stim despre el ca era pasionat de fotbal, ca in tinerete a fost, pe rand, sportiv, actor si dramaturg. Dar tineretea sa a fost dedicata studiilor teologice, celelalte preocupari fiind doar mijloacele care i-au permis sa-si desavarseasca studiile. Astfel, in timp ce urma cursurile Universitatii Jagellonian din Cracovia, a fost bibliotecar al acesteia ; apoi si-a satisfacut stagiul militar obligatoriu si cand, in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial cursurile Universitatii au fost suspendate, el a fost mesager si lucrator-prelucrator in piatra. In timpul razboiului, in anul 1942, cardinalul Sapieha conducea in Cracovia un Seminar clandestin, ale carui cursuri au fost urmate si de tanarul Karol Wojtyla, care devine preot la 1 noiembrie 1946.

Citeste...


Recomandari

Promo



Editorial

Ce rol are perseverenta in viata unui om ?

Fiecare om isi are planurile sale si cred ca nu intamplator, omului i s-a daruit capacitatea de a gandi si de a actiona pentru a realiza ceea ce isi doreste. Realitatea a demonstrat ca orice capacitate umana se dezvolta numai prin actiune.
Perseverenta este considerata adevaratul motor al actiunii, fiind calitatea prin care se ajunge a se duce la bun sfarsit orice initiativa, indiferent de obstacolele intalnite.
Cuvantul perseverenta provine de la cuvantul latin „perseverentia” si inseamna staruinta, tenacitate, asiduitate, insistenta, ravna, neclintire, statornicie in munca, in convingeri, in atitudini.
Despre perseverenta s-au scris si spus foarte multe, deoarece s-a constatat ca ar putea fi tocmai secretul succesului.
Jan Amos Comenius in lucrarea sa „Didactica magna” scria acum sute de ani „perseverenta in lucrare si-o dobandesc tinerii daca lucreaza totdeauna cate ceva, fie in serios, fie jucandu-se”.
Englezilor le place sa spuna „nu renunta la calatorie din cauza ploii de dimineata”.
Citeste...


Editorial

Calugarii carpatini Iconari

- sculptori de suflete -

De regula cand auzim despre calugari sau biserici pe stil vechi, ne îndreptam catre Biserica ortodoxa rusa. Totusi, desi mai putin cunoscuti, exista si calugari si ritualuri ortodoxe carpatine pe stil vechi, iar stilul vechi face referire la o traditie orala care ar fi fost transmisa de pustnici de la duhovnic la discipol, de la patrunderea crestinismului in Dacia pana astazi. Istoria bisericii ortodoxe romane nu cuprinde informatii despre cei care si-au luat numele de Iconari carpatini, insa asta nu inseamna ca ei nu exista. Timp de cinci ani am lucrat in zona manastirilor din nordul Olteniei, in cercetare folclorica si paleografica si am dat peste acesti oameni oficial inexstenti. Primul Iconar pe care l-am intalnit mi-a devenit duhovnic si prieten pana in clipa in care si-a parasit trupul si a plecat spre cele vesnice. Parintele Ghelasie Gheorghe de la Frasinei, personaj controversat in ortodoxia dogmatica datorita publicatiilor sale cu un pronuntat caracter gnostic, dar respectat datorita harului si ascezei, este cel care mi-a spus povestea lui, a Iconarilor.
Termenul „iconar” este folosit in erminia bizantina pentru pictorii de icoane si s-a inradacinat in acest fel. Totusi, calugarii Iconarii nu sunt pictori de imagini, ci sculptori de suflete, caci se spune ca ei poarta icoanele lor in inimi. Toti Iconarii carpatini sunt pustnici si se nevoiesc in tot felul de asceze care par greu de inteles pentru omul modern - Avva Ghelasie manca uneori doar un pumn de grau sau orez la doua zile.
Citeste...


Editorial

Padre Pio - Ce este rugaciunea ?

Cel mai frumos crez este acela care se naste pe buzele tele in intuneric, in jertfa, in durere, in efortul suprem al unei neabatute vointe de bine : este acela care, asemenea unui fulger, sfasie intunericul sufletului tau ; este acela care, in dezlantuirea furtunii, te inalta si te ridica la Dumnezeu.


Puterea lui Dumnezeu
toate le biruieste :
dar rugaciunea umila si supusa
este mai puternica
decat insusi Dumnezeu,
ii opreste bratul,
ii potoleste mania,
il dezarmeaza, il invinge,
il domoleste si il face,
as putea spune,
dependent si prieten.


Nu va temeti niciodata de capcanete satanei, care, oricat ar fi de periculoase, nu vor fi niciodata in stare sa rascoleasca un suflet care sta aproape de cruce. Fiti prevazatori si intariti-va din ce in ce mai mult, prin rugaciune si prin frumoasa virtute a umilintei : veti vedea ca nu va veti scufunda in marea turbata.

Citeste...


Editorial

Ce sunt Dogmele ?

- Dogmele sunt umbre pamantesti ale luminoaselor adevaruri divine -

Dogma = Postulat = Axioma
(Adevaruri si realitati nedemonstrabile care sunt unanim acceptate prin incredere)

Dogma intruneste urmatoarele conditii :
1) un adevar teoretic
2) revelat de Dumnezeu
3) neschimbabil
4) tezaurizat de Biserica
5) predicat oamenilor spre mantuire

In lipsa uneia sau mai multor conditii, devine teologumen, sau parere personala. Dogmele sunt acceptate in intreaga Biserica Ortodoxa : Biserica Copta (care accepta numai primele 4 sinoade ecumenice), vechii ortodocsi (Biserica Rusa, Biserica Iugoslava, Sfantul Munte Athos, Biserica Ierusalimului, Biserica Bulgara), noii ortodocsi (Biserica Greaca, Biserica Romana).
Citeste...




Parapsiholog Radu Botez - parapsihologie paranormal astrologie

© Copyright 2007 - 2016 rugaciuni.ro     Toate drepturile rezervate     Mentiuni Legale
* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.

Site-ul oficial al Asociatiei de Astrologie si Parapsihologie ElyStar       (www.aapes.ro) Revista ElyStar OnLine - de Parapsihologie si Astrologie       (www.elystar.ro) Radu Botez - parapsiholog - carte de vizita online Revista de medicina alternativa  (www.infoterapii.ro) Info Parapsiholog - Cabinet de Parapsihologie Paranormal Astrologie Revista InfoMuzica - meloterapie       (www.infomuzica.ro) Carte Psihologie Parapsihologie Revista de Superstitii       (www.superstitii.ro) Revista Vietilor Anterioare       (www.reincarnare.ro) Paranormal - Parapsihologie  (http://www.paranormal-parapsihologie.com) Revista OnLine de Interpretare a Viselor                              (www.oniromantie.ro) Cabinet OnLine de Parapsihologie - Parapsiholog Radu Botez (http://www.parapsiholog.ro) Portal Esoteric (http://www.parapsiholog.eu) Libraria anticariat - ANTIQ Carte Reincarnare Revista de Arte Martiale - Budo Gym  (http://www.revista.budogymclub.ro/) Revista de Rugaciuni (http://www.rugaciuni.ro) Budo Gym Club - Dojo de Kyokushin Karate Astrologie Tarot Horoscop Numerologie Carte SEX si Zodii Magazin Ezoteric