Revista de Rugaciuni si Spiritualitate - Crestinism, Iudaism, Islamism ( Islam ), Hinduism, Budism ( Buddhism )

Editorial

Care e diferenta dintre botezul ortodox si cel catolic?

Randuieli baptismale in Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica
(Botezul catolic si botezul ortodox)

Pentru inceput trebuie sa spunem ca nu exista religie ortodoxa si religie catolica; exista Religia Crestina, iar Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica sunt doua ramuri majore ale crestinismului, doua denominatiuni. Pana in anul 1054 aceste doua ramuri au alcatuit impreuna o singura biserica, in cadrul careia, insa, s-au dezvoltat divergente datorita faptului ca una s-a dezvoltat in Estul, alta in Vestul fostului Imperiu Roman. Daca exista multe asemanari intre aceste doua Biserici, se datoreaza faptului ca timp de 1000 de ani ele au existat impreuna in sanul aceleasi Biserici. Vom spune deci ca exista unele puncte comune intre randuielile celor doua Biserici in privinta botezului, iar aceste tangente se datoreaza originii lor comune, care se afla in randuielile vechii Biserici crestine.
Sensul botezului este “Moarte si inviere impreuna cu Christos”; in acest sens, Biserica Ortodoxa pastreaza fidel vechea randuiala primara a Bisericii, aplicand scufundarea in apa, in felul acesta avand o pozitie mai adecvata simbolismului actului baptismal, fata de Biserica Catolica a carei practica este stropirea sau turnarea apei. Este neindoios ca in doctrina celor doua Biserici nu sunt deosebiri esentiale privind efectele botezului; astfel, Biserica Ortodoxa accepta botezul catolic, in cazul trecerii unui catolic la ortodoxie.
Totusi, exista niste diferente si anume: catolicii nu miruiesc copiii imediat dupa botez, ci dupa 7-8 ani; la botezul catolic, mama intra in biserica cu copilul in brate, pe cand la ortodocsi mama nu poate intra in biserica la botezul copilului, decat daca i s-a facut molitva de 40 de zile. La ortodocsi, botezul se face prin scufundarea de trei ori in apa; la catolici, copilul este stropit cu apa pe crestet si i se face semnul crucii pe frunte si pe piept. Uneori, acest ritual catolic se desfasoara cu copilul infasat. Mama sau nasii aduc un mic recipient in care se aduna apa ce curge de pe crestetul copilului si altul pentru suvitele de par taiate de preot in forma de cruce, peste care se picura ceara lumanarii de botez, pentru a fi pastrate. Alte deosebiri intre botezul catolic si cel ortodox: la catolici, mama tine copilul in brate pe toata durata ceremoniei; nasii trebuie neaparat sa fie tot de religie catolica si sa stie Crezul; slujba poate fi personalizata de mici discursuri rostite de nasi, parinti sau preot, iar la intrarea in biserica, parintii trebuie sa declare public numele copilului
Se pare ca ritualul baptismal este mai simplu la catolici, dar botezul ortodox este mai apropiat de actul divin savarsit de Ioan Botezatorul.
Citeste...


Sfinti

Cine a fost Sfantul Dumitru - 26 octombrie

Sfantul Dumitru

In traditia romaneasca se spune ca la 26 octombrie, de ziua Sfantului Dumitru ( Samedru ) se sfarseste „vara pastorilor”, inceputa la 23 aprilie, de ziua Sfantului Gheorghe.
Sfantul Dumitru sau Dimitrie a fost fiul voievodului cetatii Tesalonicului, care si-a botezat fiul, pe Dumitru, in ascuns spre a-l feri de prigonitorii crestinilor. Ajuns la maturitate succesorul tatalui sau, Dimitrie a fost invingator in luptele contra scitilor. Imparatul Maximilian a poruncit sarbatorirea acestei victorii, prilej cu care a aflat ca Dimitrie este crestin. Aruncat in temnita, el a binecuvantat pe tanarul crestin Nestor spre a-l invinge in arena pe puternicul luptator Lie, omorator de crestini. Imparatul Maximilian - infuriat - a poruncit taierea capului lui Nestor si strapungerea cu suliti a lui Dimitrie. Moastele Sfantului Dumitru au produs un mir aromat si vindecator, de unde si denumirea sfantului de „Izvoratorul de mir”. Data praznuirii Sf.Dumitru se datoreaza faptului ca moastele sale au fost aduse la Tesalonic intr-o zi de 26 octombrie.

Superstitii de Sfantul Dumitru - click aici


Olivia Vatca

* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Articole

HALLOWEEN - Rit pagan, superstitie sau sarbatoare crestina ?

31 octombrie

Imediat dupa 1989, „barierele” au disparut, diverse obiceiuri, superstitii sau sarbatori, indeosebi americane, au inceput sa fie practicate si la noi. Este cazul Zilei Indragostitilor ( Valentine’s Day ), dar si al Halloween-ului ( Ziua tuturor sfintilor ). In cazul celei din urma, aceasta se sarbatoreste pe 31 octombrie si contine rituri tipice pomenirii mortilor, dar si cele ale sarbatorii de An Nou. Este un amestec de ritual pagan, superstitie si sarbatoare crestina. Sa vedem de unde provine aceasta.

Halloween - denumirea

Dupa cum veti vedea mai jos, in secolul al VII-lea, ziua de 1 noiembrie era Ziua tuturor sfintilor, adica „All Hallow’s Day” ; cum superstitia spunea ca in noaptea de dinaintea acestei zile, lumea spiritelor se intrepatrunde cu lumea celor vii, s-a pastrat obiceiul de a se sarbatori „All Hallow Even” adica ajunul - 31 octombrie. De aici pana la prescurtarea pe care o cunoastem azi - Halloween - n-a fost decat un pas.
Citeste...


De la cititori

Preambul la un Editorial Spiritual

"M-am uitat la tine cand te-ai trezit de dimineata.

Asteptam sa-mi spui doua trei cuvinte, multumindu-mi pentru cele ce ti s-au intamplat, cerandu-Mi parerea pentru cele ce urma sa le faci astazi. Am observat ca erai mult prea preocupat sa-ti cauti haine potrivite pentru a merge la seviciu.
Speram sa gasesti cateva clipe ca sa-Mi spui : Buna dimineata ! Dar erai mult prea ocupat. Pentru a vedea ca-ti sunt alaturi,
Am surprins pentru tine cerul cu culori si cant de pasarele.
Pacat ca nu ai observat nici atunci prezenta Mea.
Te-am privit plecand grabit spre serviciu si iar am asteptat.
Presupun ca fiind atat de ocupat, nu ai avut timp nici acum sa-Mi spui doua vorbe.
Citeste...


Articole

Parintele Galeriu - Cel datator de speranta

Parintele Galeriu - cel datator de pantofi saracilor... Asa a fost cunoscut, cel care, mergand pe strada si vazand un om descult, s-a descaltat si l-a incaltat pe acesta, iar el a pornit inainte descult, ascunzandu-si picioarele goale sub sutana, pentru ca nimeni sa nu-i banuiasca gestul crestinesc... dar Cel de Sus a vazut si a vrut ca noi sa stim...

Cine a fost Parintele Galeriu ?

Mai intai a fost pui de tarani nascut la 21 noiembrie 1918, in Razesi -Bacau, unde a facut Scoala Primara ; apoi, crescand, a mers la Seminarul Teologic „Sf. Gheorghe” din Roman, ajungand in anul 1942 la Facultatea de Teologie din Bucuresti si devenind doctorand la Institutul de Teologic Universitar si apoi Doctor in Teologie in anul 1973. Dar pana a ajunge la aceasta treapta, a fost preot in Podu Valeni din Prahova ( 1943-1947 ) si preot in Parohia „Sf.Vasile” din Ploiesti ( 1947-1973 ). A fost apoi transferat ca „spiritual” la Institutul Teologic Universitar din Bucuresti ( 1973-1974 ), unde a fost, pe rand, lector ( 1974-1977 ) si profesor titular ( 1977-1991 ) ; intre timp ( 1990 ) a devenit Vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor. In anul 1992 a fost profesor consultant si conducator de Doctorat la Universitatea Bucuresti. Inca din anul 1974 Parintele Galeriu a fost preot paroh al Bisericii „Sfantul Silvestru” din Bucuresti, unde a ramas pana la obstescul sau sfarsit din 10 august 2003.

Citeste...


Editorial

Inviat-A ?

Invierea = minune Christologica sau minune obisnuita a oricarui amarat de crestin (viitor fericit) care a inteles si a acceptat ?

Vai voua, cei care nu acceptati Invierea !
Vai voua, cei care ati inteles, si nu acceptati !
Vai voua, celor care va e frica de moarte !

Fericiti voi care intelegeti sau macar acceptati Invierea lui Christos ca pe o personala si personalizata de intampinare quasicompetenta a unui fenomen unic (empiric numin minune) a vesniciei paradisiace ; dornica de o virtuosa si competenta accesare.
Citeste...


Editorial

Cele 7 rugi din „Tatal Nostru”

Adevarurile cosmice din spatele rugaciunii

Cea mai cunoscuta si iubita rugaciune a crestinilor este cea pe care Iisus Christos ne-a lasat-o si care ascunde in ea adevarurile cosmice, pe care cine oare le cunoaste mai bine, decat Creatorul lor. Prin aceasta rugaciune omul se inalta, aspira sa se inalte, aspira sa-si inalte fiinta catre Divinitate. Trebuie sa recunoastem - insa - ca rugaciunea este o forma de meditatie si, una cu o putere foarte mare de concentrare si accedere la nivele superioare. Pentru a reusi apropierea de fiinta pura, omul primeste ajutorul rugaciunii „Tatal nostru”. Insa, Iisus Christos a avertizat asupra felului in care ne rugam: „Cand va rugati, sa nu bolborositi aceleasi vorbe, ca paganii, carora li se pare ca, daca spun o multime de vorbe, vor fi ascultati” (Matei 6:7). Repetarea mecanica a rugaciunii (bolborosirea acelorasi vorbe) nu poate sa ne apropie de Dumnezeu. Este nevoie de intelegerea noastra, mai mult, de contopirea noastra cu spiritul acestei rugaciuni. In fiecare om traieste o picatura divina, iar cand omul se roaga cu toata fiinta sa, el ajunge la expresia cea mai profunda a naturii sale launtrice, acea picatura divina.
Citeste...


Editorial

Ce inseamna sa fii bun ?

Este convenabil pentru orgoliul multor oameni sa aiba parerea despre ei insisi ca sunt oameni buni. Si eu ma laud uneori ca sunt un om bun, uitand un lucru esential in aceasta privinta : ca trebuie sa am fie un termen de comparatie, fie o oglinda care sa reflecte un anumit aspect al realitatii. Si atunci problema daca sunt un om bun sau nu se schimba mult. Daca a fi bun inseamna a trai slujind Binele obiectiv, cel care nu depinde de dorintele mele personale si de neputintele mele, atunci pot face din "parerea" ca sunt bun o stradanie care sa imi indrume mereu sufletul spre a fi mai treaz si mai deschis catre ce este binele in sine, dincolo de interesele mele personale. Bunatatea este insotita de blandete si de nepartinire si ea se cunoaste, cum spunea evanghelistul, dupa roadele ei. Deseori parerea despre noi insine ca suntem buni este defapt o amagire care ne astupa judecata obiectiva si ne face sa traim intr-o iluzie. Totusi, cand ne aflam in multumirea de sine si in haloul presupusei noastre bunatati, trebuie sa facem doua lucruri.
Mai intai trebuie sa privim in jur catre cei care ne inconjoara in viata de zi cu zi. Ei sunt oglinda noastra. Oricat de greu ne poate parea acceptarea acestui fapt, lumea din jur este intr-adevar oglinda noastra. Ceea ce ne supara sau ceea ce este rau in lume, sunt neputinta noastra si supararea noastra. Cand cineva ne uraste si ne doare, atunci ne simtim ura noastra proprie. Cand cineva este neintelegator, ne intalnim tot cu neintelegerea noastra. Trebuie doar sa constientizam ca nimic nu ni se intampla fara sa faca parte din Sensul pe care Divinitatea l-a dat lumii si ca toate situatiile cu care ne intalnim, bune sau rele, ne apartin in totalitate. Ele sunt oglinzile noastre, sunt lectiile noastre, suntem noi insine in vointa si in faptele fiecarui om pe care il intalnim.
Citeste...


Editorial

Ce sunt cele noua ierarhii sau oranduielile ceresti ?

Crestinii cunosc de regula doar patru din cele noua ierarhii ingeresti, anume ingerii, doi dintre arhangheli (Mihail si Gabriel) si serafimii si heruvimii, datorita rugaciunilor inchinate Maicii Domnului, care este comparata cu aceste doua cete ingeresti cele mai apropiate de Tatal Ceresc.
Sfantul Dionisie Pseudo-Areopagitul este primul care numeste si organizeaza ierarhiile ceresti intr-un mod complex si clar, asezand lumea spirituala dupa functii, atributii si puteri ale fiintelor din cadrul ierarhiilor. Dionisie Pseudo-Areopagitul a primit supranumele de „parinte al numelor ierarhiilor” datorita acestui fapt, care a facut ca de la el incoace sa folosim denumirile sale pentru fiintele spirituale si organizarea lor in lumea spirituala.
Ierarhiile ceresti sunt dispuse in trei triade. Triada superioara cuprinde Scaunele sau Tronurile, Heruvimii si Serafimii, triada din mijloc Exousiai sau Stapaniile, Dynamis sau Puterile si Kyriotetes sau Domniile, iar cea inferioara si mai apropiata oamenilor cuprinde Ingerii, Arhanghelii si Incepatoriile sau Arhaii. Cele trei oranduieli poarta si nume traditionale romanesti, de origine slava de regula, dar se folosesc totodata si terminologiile latina si ebraica.
Citeste...


Despre ingeri

Terapia cu Ingeri

Desi pana dupa evenimentele din Decembrie ’89, in tara noastra nici nu se putea pomeni despre terapia cu ingeri, imi amintesc foarte bine o rugaciune pe care, bunica m-a pus sa o invat. Nu degeaba o citez aici, deoarece veti vedea mai jos importanta sa. Iata rugaciunea: “Inger, ingerasul meu, /ce mi te-a dat Dumnezeu, /totdeauna fii cu mine/ si ma-nvata sa fac bine. /Eu sunt mic, /tu fa-ma mare. /Eu sunt slab, /tu fa-ma tare. /In tot locul ma-nsoteste si de rele ma fereste. Amin!”. Sa intram in subiect.

Ce sunt ingerii?

Ingerii sunt fiinte pure, de lumina, create de Dumnezeu. In Vechiul Testament era inclusa credinta in ingeri ca fiind fiinte spirituale sau inteligente ceresti, puse in slujba implinirii voii Sale. Cuvantul “inger” provine din grecescul “angelos”, care inseamna “mesager”, iar domeniul care studiaza ingerii se numeste “angelologie”. In Vechiul Testament, cu doua exceptii, cuvantul ebraic pentru mesager este Malaki, ceea ce inseamna de asemenea mesager. Profetul Maleahi, a luat numele sau de la acesta, fiind el insusi un mesager care a proorocit despre venirea “mesagerului Noului Legamant”, Iisus. Ingerii sunt mentionati in Vechiul Testament de cel putin 108 ori, iar in Noul Testament de 165 ori. Ei pot fi gasiti in multe traditii religioase ca “instrumente” ale vointei lui Dumnezeu.

Cum actioneaza ei?
Citeste...


Editorial

Arsenie Boca - rugaciunea de dimineata

Am stat mult sa ma gandesc daca este bine sa scriu un articol despre Parintele Arsenie Boca, datorita respectului pe care i-l port Avvei. Caci in ultima vreme a scrie sau a vorbi despre Parinte mi se pare ca aduce un deserviciu misiunii sale autentice. Oameni care nu il cunosc, care nu s-au apropiat nici carturareste, nici duhovniceste de opera sa, au lansat o cultura intreaga a icoanelor si zicerilor lui Arsenie Boca. Iar acest lucru ma intristeaza profund. Caci Parintele a fost un om modest, retras, care a vorbit despre mari Taine ale cunoasterii si crestinismului cosmic in cercuri mici, restranse, in conversatii private, iar a vulgariza prin expunere si difuzare publica aceste adevaruri soptite le face sa isi piarda sensul si sa fie deseori gresit intelese de mare parte din cei care le intalnesc pe aceste cai. Putem aprecia faptul ca desi a fost necunoscut in viata, acum este cunoscut in intreaga ortodoxie, insa acest lucru risca sa devina tot mai mult un fapt comercial si lipsit de sens.
Pentru acest motiv articolul meu despre viata si opera Parintelui Arsenie Boca va mai astepta un timp pana sa apara, pentru ca sunt prea tulburi apele din jurul persoanei sale acum. As vrea insa sa impartasesc pe aceasta cale din experienta mea cu rugaciunea de dimineata a Parintelui, care mi-a insotit drumul personal meditativ mult timp. Sper astfel ca cei care au nevoie de o rugaciune sau un fundament pentru meditatie la inceputul unei zile pot gasi aici cateva observatii utile. Pentru ca circula pe internet si in brosuri editate de biserici versiuni multiple ale acestei rugaciuni, eu am optat pentru varianta mai putin canonizata, insa mai simpla pe care am primit-o de la cativa discipoli de-ai parintelui care l-au avut ca duhovnic in anii '80. Este versiunea pe care o consider cea mai profunda si alaturi de care mi-am inceput mult timp ziua.
Citeste...


Editorial

Vine sfarsitul lumii ?

Mitologie, superstitie sau adevar

In ultima vreme, atat de des se aud speculatii - care mai de care mai condimentate - despre sfarsitul lumii, incat ma intreb cat de multe putem inghiti fara niciun pic de discernamant. Lumea este efectiv agresata de e-mail-uri trimise in lant, filme si documentare mai bune, mediocre si mai des de-a dreptul prost concepute, de carti semnate cu pseudonime pompoase, toate militand pentru o problema - de fapt - deloc noua. De atatea mii de ani omul este preocupat de sfarsitul sau, indiferent de cultura careia ii apartine. In cadrul lumii crestine, Armaghedonul a constituit o teroare de-a dreptul milenara, cu ajutorul careia au fost manipulate milioane de oameni. Din frica pentru ce va urma in viata de dincolo de moarte, oamenii au facut multe lucruri imature, dupa cum putem vedea in istoria culturii. Inflorirea sectelor apocaliptice in ultimul veac si jumatate este un semn de o relevanta graitoare pentru semnalarea amplificarii acestui fenomen si nicidecum vreo eliberare a omului modern de sub apasarea subversiva a unei speculatii lansate si exploatate de unii oameni mai puternici. Ce este sfarsitul lumii de care omul se teme atat de mult? Este in fond o intalnire cu necunoscutul, la care omul de dupa era industriala nu poate reactiona ca inainte. Odata ce evolutia civilizatiei a produs „omul modern”, relatia noastra cu traditia si cu spiritualitatea autentica, purtatoare de sens si stabilitate s-a degradat - pentru unii iremediabil.
Ideile folosite frecvent de diverse scoli spirituale moderne despre importanta anului 2012 sau trecerea spre mileniul III - azi deja depasita - au la origini cateva sinteze de mitologie si filosofie a unor popoare cunoscute ca purtatoare a unor traditii spirituale de mare valoare, cum sunt cultura indiana si cultura mayasa. Oricat de mult se va scrie despre noua era, despre noua epoca, raportarea la anul 2012 este un fapt oarecum neimportant pentru cunoasterea reala si profunda a evolutiei cosmice, la ale carei radacini vom incerca sa ajungem prin consideratiile acestea. In principal ne vom referi la filosofia hindusa despre cele patru perioade ale unui ciclu cosmic, de la care au pornit in secolul al XIX-lea primele informatii despre sfarsitul epocii intunericului si inceputul epocii luminii.
Citeste...


Rugaciuni

Padre Pio - Ce este rugaciunea ?

Cel mai frumos crez este acela care se naste pe buzele tele in intuneric, in jertfa, in durere, in efortul suprem al unei neabatute vointe de bine : este acela care, asemenea unui fulger, sfasie intunericul sufletului tau ; este acela care, in dezlantuirea furtunii, te inalta si te ridica la Dumnezeu.


Puterea lui Dumnezeu
toate le biruieste :
dar rugaciunea umila si supusa
este mai puternica
decat insusi Dumnezeu,
ii opreste bratul,
ii potoleste mania,
il dezarmeaza, il invinge,
il domoleste si il face,
as putea spune,
dependent si prieten.


Nu va temeti niciodata de capcanete satanei, care, oricat ar fi de periculoase, nu vor fi niciodata in stare sa rascoleasca un suflet care sta aproape de cruce. Fiti prevazatori si intariti-va din ce in ce mai mult, prin rugaciune si prin frumoasa virtute a umilintei : veti vedea ca nu va veti scufunda in marea turbata.

Citeste...


Editorial

Cine a fost Papa Ioan Paul al II-lea ?

O viata pentru devotiune

Papa Ioan Paul al II-lea a fost un Papa care a facut istorie !
Pontificatul sau din perioada, octombrie 1978 - aprilie 2005 a fost al treilea ca lungime din istoria Bisericii Catolice, in urma lui Petru ( cca. 34-37 ani ) si a lui Pius al IX-lea ( 31 ani ). Dar, nu neaparat durata Pontificatului a fost cea care a marcat importanta lui, cat faptele, devotiunea si spiritul sau, in timpul acestuia.

Pecetea durerii

Nascut la 18 mai 1920 in Wadowice - Polonia, sub numele de Karol Jozef Wojtyla, a suferit - pe rand - pierderea dureroasa a parintilor sai ; cand el avea 9 ani ii moare mama, iar la varsta de 12 ani isi pierde si tatal. Copilaria si tineretea le-a petrecut sub aceasta pecete dureroasa, dar niciodata nu s-a lasat invins ; stim despre el ca era pasionat de fotbal, ca in tinerete a fost, pe rand, sportiv, actor si dramaturg. Dar tineretea sa a fost dedicata studiilor teologice, celelalte preocupari fiind doar mijloacele care i-au permis sa-si desavarseasca studiile. Astfel, in timp ce urma cursurile Universitatii Jagellonian din Cracovia, a fost bibliotecar al acesteia ; apoi si-a satisfacut stagiul militar obligatoriu si cand, in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial cursurile Universitatii au fost suspendate, el a fost mesager si lucrator-prelucrator in piatra. In timpul razboiului, in anul 1942, cardinalul Sapieha conducea in Cracovia un Seminar clandestin, ale carui cursuri au fost urmate si de tanarul Karol Wojtyla, care devine preot la 1 noiembrie 1946.

Citeste...


Editorial

Ce sunt Dogmele ?

- Dogmele sunt umbre pamantesti ale luminoaselor adevaruri divine -

Dogma = Postulat = Axioma
(Adevaruri si realitati nedemonstrabile care sunt unanim acceptate prin incredere)

Dogma intruneste urmatoarele conditii :
1) un adevar teoretic
2) revelat de Dumnezeu
3) neschimbabil
4) tezaurizat de Biserica
5) predicat oamenilor spre mantuire

In lipsa uneia sau mai multor conditii, devine teologumen, sau parere personala. Dogmele sunt acceptate in intreaga Biserica Ortodoxa : Biserica Copta (care accepta numai primele 4 sinoade ecumenice), vechii ortodocsi (Biserica Rusa, Biserica Iugoslava, Sfantul Munte Athos, Biserica Ierusalimului, Biserica Bulgara), noii ortodocsi (Biserica Greaca, Biserica Romana).
Citeste...


Articole

Nunta la romani

Datini, obiceiuri, superstitii

In prima jumatate a secolului trecut, cand s-a nascut cel ce scrie aceste randuri, orasele erau mici targuri, iar satele erau mari si infloritoare. Satenii au fost ( si sunt, atatia cati au mai ramas ) mari pastratori de datini, obiceiuri, superstitii. De multe ori, hotarele dintre acestea erau atat de intrepatrunse, incat ele se confundau. Satul ! Acesta a fost vatra natiei ; bogatia folclorului ( acum pierduta, sau – in orice caz – saracita ) acolo era conservata cu grija. Respectul pentru traditie era de necontestat, iar superstitia era urmata cu sfintenie, caci bunul-simt recunoscut al taranului roman urma neclintit dictonul „crede si nu cerceta”. Ei credeau in superstitie avand zestrea milenara de exemple care demonstrau ca : da, e bine sa tii cont de ea ! Astfel, in majoritatea lor, nuntile, chiar ale orasenilor cu radacini acolo, se tineau la sate, unde exista siguranta ca odata, candva, vei putea spune ca „a fost o nunta ca-n povesti, care-a tinut trei zile si trei nopti”. De ce „ca-n povesti” ?
Citeste...




Parapsiholog Radu Botez - parapsihologie paranormal astrologie

© Copyright 2007 - 2014 rugaciuni.ro     Toate drepturile rezervate     Mentiuni Legale
* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.

Site-ul oficial al Asociatiei de Astrologie si Parapsihologie ElyStar       (www.aapes.ro) Revista ElyStar OnLine - de Parapsihologie si Astrologie       (www.elystar.ro) Revista de medicina alternativa  (www.infoterapii.ro) Horoscop 2014 - berbec taur gemeni rac leu fecioara balanta scorpion sagetator capricorn varsator pesti Info Parapsiholog - Cabinet de Parapsihologie Paranormal Astrologie Revista Info Cosmetica  (http://www.infocosmetica.ro) Carte Psihologie Parapsihologie Revista de Superstitii       (www.superstitii.ro) Revista Vietilor Anterioare       (www.reincarnare.ro) Paranormal - Parapsihologie  (http://www.paranormal-parapsihologie.com) Revista OnLine de Interpretare a Viselor                              (www.oniromantie.ro) Cabinet OnLine de Parapsihologie - Parapsiholog Radu Botez (http://www.parapsiholog.ro) Portal Esoteric (http://www.parapsiholog.eu) Carte Reincarnare Revista de Arte Martiale - Budo Gym  (http://www.revista.budogymclub.ro/) Revista de Rugaciuni (http://www.rugaciuni.ro) Budo Gym Club - Dojo de Kyokushin Karate Forum de VISE - Oniromantie.ro (http://www.forum.oniromantie.ro) Astrologie Tarot Horoscop Numerologie Carte SEX si Zodii Magazin Ezoteric Revista Arta-Sexului - (http://www.arta-sexului.ro)