Revista de Rugaciuni si Spiritualitate - Crestinism, Iudaism, Islamism ( Islam ), Hinduism, Budism ( Buddhism )

Editorial

Religiile sunt acuzate...

Religiile sunt acuzate că au măcelărit mulțimi de oameni în numele iubirii de Dumnezeu, și din nefericire nimeni nu o poate nega. La fel de adevărat este și că ateii și-au persecutat îngrozitor semenii, așa cum au făcut- o și slujitorii religiei. Iar cetățenii unor state supuse unor regimuri politice ostile oricărei spiritualități nu au fost nici mai liberi, nici mai fericiți.
Așadar, vina nu este a religiei, ci a oamenilor: ei nu-și analizează originea și natura convingerilor și a comportamentului lor, ei nu caută metodele de a se îndrepta, pentru a fi capabili să trăiască în pace cu ceilalți; atunci, ei distrug tot ce ating, nu numai religia, dar și filosofia, politica, știința, arta etc. Fiecare dintre aceste domenii devine ceea ce oamenii fac din el. De aceea, ei trebuie să înțeleagă că lucrul cel mai important este să înceapă o lucrare asupra lor înșiși, astfel ca gândurile, sentimentele și faptele lor să fie cu adevărat la înălțimea cauzelor ce pretind că le slujesc.

Omraam Mikhaël Aďvanhov
*Material oferit de Revista ElyStar - www.elystar.ro - partener online

* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Editorial

Tămâie? Da, dar mai trebuie si altceva..

În Cărțile Sfinte se spune că sufletele celor drepți emană niște miresme ce produc plăcere Domnului și entităților celeste. Este o realitate: sufletul unui om drept emană un parfum, iar acest parfum atrage îngerii, el atrage Duhul Sfânt. Duhul Sfânt coboară numai în sufletul al cărui parfum îl poate respira.
Așadar, este foarte important pentru noi să reușim, prin lucrarea noastră spirituală, să ameliorăm calitatea miresmelor, adică a emanațiilor corpurilor noastre psihice, nu atât cât să îi atragem pe oameni, ci pentru a atrage prietenii din lumea invizibilă. De ce să nu le oferim această bucurie? Spuneți că ardeți niște tămâie... Este bine, dar nu suficient: dacă vreți să îi atrageți pe îngeri, trebuie să învățați deopotrivă să emanați miresmele purității, ale sfințeniei, în interiorul vostru.

Omraam Mikhaël Aďvanhov
*Material oferit de Revista ElyStar - www.elystar.ro - partener online

* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Editorial

Dumnezeu nu are nevoie de suferinţele oamenilor

Mulţi călugări, asceţi, sau chiar simpli credincioşi şi-au aplicat voit tot felul de chinuri… gândindu-se că sunt „pe placul Domnului” Ca şi cum Dumnezeu s-ar bucura văzând creatura umană rănită, însângerată... Rare sunt religiile care nu au preconizat acest gen de practici, unele o fac chiar în zilele noastre. Dar a venit vremea să înţelegem că Domnul nu are nevoie de suferinţele oamenilor. Epoca biciului, a chinului, a supliciului s-a încheiat. A-ţi brutaliza şi mutila trupul, a-ţi risca viaţa, această modalitate de a te sacrifica pentru Divinitate este sterilă.
Adevăratul sacrificiu se află în iubirea fraternă, dezinteresată, pentru toţi oamenii. Acela care a înţeles sensul şi puterea iubirii nu are nevoie să-şi aplice niște suferinţe: el va avea suficiente de împărţit cu toţi cei care au necazuri! Iar obstacolele ce le va întâlni în strădaniile sale de a-i ajuta vor fi tot atâtea ocazii să sufere! Dar el nu trebuie să dea înapoi în faţa acestor suferinţe: ele îl vor înălţa, îl vor înnobila.

Omraam Mikhaël Aďvanhov
*Material oferit de Revista ElyStar - www.elystar.ro - partener online

* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Editorial

Câteva cuvinte despre religie…

O religie este o formă preluată de Spiritul Divin să se exprime. Ori, nici o formă nu poate rămâne neschimbată. Creștinismul, născut în Orientul Mijlociu, a primit încă de la început anumite elemente din culturile greacă și latină; aceste elemente s-au adăugat la cele moștenite de la religia iudaică, influențată la rândul ei de religiile din țările vecine: Egipt, Mesopotania. O religie nu se naște niciodată din nimic, ea primește anumite elemente ale religiilor anterioare și se transformă ea însăși, pe măsură ce este difuzată departe de locul de origine. Astfel, popoarele din Africa, din America sau Asia, care au fost convertite la creștinism au adăugat niște elemente din propria cultură.

Fie că vrem sau nu, religiile se transformă. Chiar dacă există mereu aceleași texte sfinte, există o distanță din ce în ce mai mare între ceea ce persoanele citesc și ceea ce ele înțeleg și simt din aceste texte. Evoluția este legea vieții, de aceea nu este bine să te încăpățânezi să dai veșnicie formelor unei religii.

Omraam Mikhaël Aďvanhov
*Material oferit de Revista ElyStar - www.elystar.ro - partener online

* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Sfinti

Sfantul Cuvios Daniil Sihastrul - 18 Decembrie

La sfarsitul secolului al XV-lea, s-a nascut pe mosia manastirii Sfantul Nicolae din Radauti, din tarani saraci, un prunc botezat Dumitru. Inca din pruncie s-a dovedit a fi iubitor de Christos, la varsta de zece ani stiind prea bine Ceaslovul si Psaltirea, pe care le-a deprins, odata cu invatatura de carte, la manastirea Sfantul Nicolae din Radauti. La varsta de 15 ani a devenit calugar sub numele marelui prooroc si imparat David, avand ca dascal si parinte duhovnicesc pe Sfantul ierarh Leontie de Radauti. Dedicat in intregime iubirii de Christos, tanarul calugar ducea o viata de piosenie, post, rugaciune si reculegere ; invrednicit cu darul preotiei si al facerii de minuni, multi bolnavi veneau la el si plecau vindecati de suferintele lor, altii veneau pentru pretiosul dar al sfatului pe care ieromonahul David il avea, caci era intelept la vorba si inainte-vazator, iar altii veneau sa-si marturiseasca pacatele, cuviosul David fiind cel mai vestit duhovnic din Nordul Moldovei la aceea vreme. Cu timpul, cuviosul a cugetat ca trebuie sa se fereasca de ispita slavei desarte inconjurat de atata lume care venea la el de departe ; luand incuviintarea episcopului de Radauti, el s-a retras la manastirea Lavrentie, dar si acolo il cautau bolnavii, pacatosii si credinciosii. Trecand anii, a simtit nevointa duhovniceasca de a trai in pustnicie si luand binecuvantarea staretului de la manastirea Lavrentie, si-a schimbat numele din David in Daniil si s-a retras in schivnicie, undeva pe malul raului Secu din judetul Neamt, in adancul codrilor, unde mai tarziu s-a ridicat Manastirea Sihastria.
Citeste...


Traditii, Sarbatori, Obiceiuri populare

Originile superstitiilor - Craciunul si Anul nou

25 Decembrie si 1 Ianuarie

Desi omul crestin a primit o "lege" a salvarii (prin sacrificiul lui Iisus), in adancul subconstientului sau a ramas tributar fricii de elementele naturii, de rele, de boli, de "ceva" nefast, inca din adancurile istoriei umanitatii, cand nu stia cum sa se apere, sa se fereasca de ele. Subconstientul colectiv pastreaza frica ancestrala, sentiment care-l face pe om vulnerabil si, nu este intamplator ca, superstitiile dainuie cu strasnicie mai ales in mediul rural, mai putin emancipat. Dar mai interesant este ca nici credinta religioasa nu-i opreste pe oameni sa pastreze si sa transmita o suma de superstitii care, daca li s-ar cunoaste radacinile, poate ar fi eradicate, pentru ca multe din superstitiile noastre isi au radacinile in ritualuri pagane.
In traditia populara romaneasca vom mai intalni numeroase superstitii legate de Craciun si Anul Nou - despre care vom vorbi mai jos, de plante, diavol, leacuri, munca campului, superstitii vechi si unele mai noi (ex.: daca vezi masina "Salvarii" se spune ca-ti merge prost), superstitii care se refera la meserii, la oameni buni si oameni rai si multe altele. Se pare ca nu vom scapa de ele, ba, chiar le vom imbogati. Un superstitios ar putea spune:
-"Bate-te peste gura !"
Citeste...


Sfinti

Sfantul Nicolae - 6 decembrie

Cel pe care-l sarbatorim la 6 decembrie, Sfantul Nicolae, a trait in timpul tiranilor imparati Diocletian si Maximilian. A dus o viata cucernica, plina de bunatate, de binefaceri pentru oameni si a avut darul facerii minunilor ; pentru viata sa pustniceasca a fost facut arhiereu. A propovaduit mult Evanghelia si a vizitat multe manastiri din Tebaida si din alte locuri. Pentru raspandirea dreptei credinte in randurile poporului, mai-marii cetatii Lichia l-au intemnitat si l-au supus la cazne. Dupa inscaunarea lui Constantin ca imparat al romanilor, acesta a pus de a slobozit pe cei intemnitati pentru credinta lor si astfel Nicolae a putut iarasi sa propovaduiasca. In timp ce Nicolae era la Mira, imparatul Constantin a strans intaiul Mare Sobor, Primul Sinod de la Niceea, la care si Nicolae a luat parte.
Citeste...


Sfinti

Sfantul Mucenic Ignatie Teoforul - 20 decembrie

Sfantul Ignatie a trait in Antiohia si a fost ucenic al Sfantului Evanghelist Ioan. Ca bun crestin in acele vremuri de prigoana, el a fost numit episcop al Antiohiei. Sfantul Ignatie mai este numit si "Teoforul"; de fapt, astfel semna el scrisorile sale catre Biserici. Aceasta denumire are doua sensuri: primul sens, acela de "cel care a fost purtat de Dumnezeu", se refera la faptul ca in copilaria sa, micul Ignatie a fost luat in brate de Insusi Domnul nostru Iisus Christos si a fost dat ca pilda spre smerenia ucenicilor Sai (Matei 18:2-5). Cel de al doilea sens, acela de "cel care il poarta pe Dumnezeu", se refera la marturia Sfantului Ignatie ca el il poarta pe Iisus Christos in inima sa.
Citeste...


Editorial

Treptele inițierii creștine

"Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine insuşi, să-şi ia crucea, şi să Mă urmeze."
Evanghelia după Marcu, 8,34

in spațiul oriental, inițierea era o problemă personală a căutătorului, ce dorea să se elibereze de suferință și de trăirea pe Pămant prin vieți repetate. Această inițiere orientală cuprindea șapte etape:
Abținerea - Yama
Urmarea simbolurilor cultice - Njama
Disciplinarea posturilor corpului - Asana
Educarea respirației - Pranayama
Trăirea in raport cu moralitatea - Pratjahara
Liniștea minții și unirea ei cu totul - Dharana și Dyana
Golirea de sine pentru a primi spiritualul - Samadhi


in Misteriile epocilor ulterioare, acționa alt impuls decat cel din Vechea Indie. Existau astfel trei trepte ale inițierii, care mergeau de la individual la social. Prima treaptă era reprezentată de ocultatio, retragerea in rugăciune sau meditație, dispariția față de lume in izolarea unei școli sau frății spirituale. Cea de-a doua etapă a inițierii vechi era caracterizată de moartea simbolică prin descensus ad inferos. Ceea ce era vechi trebuia să moară pentru a face loc noului să se manifeste. Ultima etapă a inițierii vechi era epiphania, revelatio sau revelarea celui care a revenit din ocultarea mistică și călătoria in moarte. Discipolul la inițiere trecea de la statutul de invățăcel la cel de inițiat și ieșea in lume pentru a implini misiunea sa de conducător de popoare sau preot.
Inițierea veche parcurgea astfel cele trei etape:
Ocultatio sau retragerea
Descensus ad inferos sau moartea mistică
Epiphania sau ieșirea in lume


Pășind prin cele trei etape misteriale, inițierea creștină mistică presupune șapte etape, care au fost parcurse in mod arhetipal de Christos in ultima parte a Săptămanii Patimilor.
Citeste...


Sfinti

Sfantul Apostol, intaiul Mucenic si Arhidiacon Stefan - 27 Decembrie

Iudeu de neam mare din semintia lui Avraam, pomenit in Scriptura in Faptele Apostolilor cap.7, Stefan a fost Intaiul Mucenic; cel care primul a fost jertfit pentru credinta si propovaduirea lui Iisus Christos. La propunerea Sfintilor Apostoli, au fost alesi 7 barbati puternici in credinta, care sa fie numiti diaconi, iar Stefan a fost ales Arhidiacon, adica cel dintai intre diaconi. Stefan a stat de nenumarate ori in fata oamenilor propovaduind credinta in Domnul nostru Isus Christos. Pe cand propovaduia in fata multimii de iudei, saduchei si elini, acestia, neputandu-se impotrivi intelepciunii si duhului cu care acesta graia, l-au dus pe Stefan la Sinedriu, in fata arhiereilor. Acestia l-au acuzat de blasfemie impotriva lui Moise, a Templului lui Solomon si chiar a lui Dumnezeu, acuzatii sustinute de marturii mincinoase. Si arhiereii Sinedriului l-au condamnat la uciderea cu pietre (lapidare). Dar, iata o mare minune: Stefan fiind plin de Duhul Sfant si-a pironit ochii spre cer, a vazut slava lui Dumnezeu si a zis: "Iata vad cerurile deschise si pe Fiul Omului stand de-a dreapta lui Dumnezeu". Si ei l-au batut cu pietre, iar el se ruga si zicea: "Doamne Iisuse, primeste sufletul meu" si, ingenunchind, a strigat cu glas mare: "Doamne, nu le socoti lor pacatul acesta" (Fapte 7:59-60). Sfanta traditie ne spune ca in timp ce multimea ucidea cu pietre pe Sfantul Stefan, mai departe pe o ridicatura de pamant, stateau si priveau, dandu-i puterea de a suferi cu demnitate martiriul, insasi Maica Domnului insotita de Sfantul Ioan, ucenicul cel iubit al Domnului.

In traditia ortodoxa, Sfantul Apostol si Arhidiacon Stefan, este cinstit pentru ca el a fost cel dintai mucenic-martir pentru credinta ; sau cum i se spune Intaiul Mucenic al crestinatatii.
Crestinii il pomenesc pe Sfantul Stefan la 27 decembrie in fiecare an ; sunt multe biserici cu Hramul Sfantului Stefan si multi romani ii poarta numele.


REDACTIA



* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.



Traditii, Sarbatori, Obiceiuri populare

Despre Postul Craciunului - 14 nov. - 24 dec.

Timp de 40 de zile, intre 14 noiembrie si 24 decembrie, crestinii ortodocsi tin Postul Craciunului. Este un post lung, care aminteste de cel al lui Moise pe Muntele Sinai, inainte de primirea Tablelor Legii, dar si de acela al patriarhilor din Vechiul Testament, care asteptau venirea Fiului lui Dumnezeu pe pamant. Tot astfel, crestinii se pregatesc pentru sarbatoarea Nasterii Domnului prin post si rugaciune, prin umilinta si bucurie. (Este necesar sa intelegem bine diferenta dintre "a fi umilit" si "a fi umil"; umilinta presupune modestie, compasiune si sfintenie proprie, a umili pe cineva presupune rautate si rea-vointa)

Tocmai in asta consta esenta intelegerii postului; degeaba tinem postul alimentar, daca nu simtim bucurie in suflet, nu manifestam blandete si compasiune, dragoste pentru oameni. Esenta postului se refera la spiritul nostru schimbat ; postul nu este numai abtinere de la a manca "de dulce", spiritul nostru trebuie sa fie curat, fara furie si fara ura. Multi spun ca nu pot tine post atat de mult timp, dar Postul Craciunului este unul dintre cele mai usoare, prin "dezlegarile" pe care le ofera; sambata si duminica pana la 20 decembrie putem folosi peste, ulei si vin. Dar sunt si alte ocazii de a folosi acestea, ocazii pe care credinciosii-practicanti le cunosc. (Numesc credinciosi-practicanti pe toti adevaratii credinciosi in duh, iar nu pe cei care spun ca sunt credinciosi, dar faptele lor zilnice sunt silnice si prezenta lor la biserica este doar la nunta, botez sau inmormantare)
Citeste...


Editorial

Artele Martiale si morala crestina

Artele martiale - origini si actualitate

"Artele marțiale" au existat de-a lungul intregii istorii a omenirii, ele fiind similare inca de la "nastere" cu diferite procedee sau tehnici de lupta folosite in mod special in confruntarile fizice sau in razboaie. Inca din vremea Olimpiadelor omenirea a mostenit o serie de forme de arte martiale care s-au pastrat pana in timpurile noastre, amintind aici celebrul pankration (stramosul artelor martiale mixte) precum și celebrele lupte greco-romane si varianta moderna a acestora, mai puțin protectiva - luptele libere (in varianta romaneasca acestea fiind cunoscute sub denumirea de trantă). De asemenea, la nivel european trebuie să fi existat multe alte forme similare sau diferite de luptă (precum franțuzescul savate si altele).
Clasificarea artelor martiale s-ar putea face dupa foarte multe criterii, rezultand un numar mare de categorii. Daca ar fi sa facem o clasificare cat mai generala a acestora, am putea sa impartim artele martiale in: arte martiale traditionale si arte martiale moderne. De asemenea, in funcție de principiile strategice folosite, rolul acordat forței, vitezei și inițiativei, artele marțiale se pot imparti in două mari ramuri (școli): stiluri externe și stiluri interne.
Artele martiale traditionale sunt cele care respecta caracterul vechi, traditional, razboinic, bazandu-se in mod special pe tehnici ce in urma cu mai bine de 200 de ani erau folosite in razboaie sau in diferite confruntari fizice.
Artele martiale moderne sunt cele care presupun cautarea de catre practicanti a unui sens mult mai adanc decat simpla confruntare fizica, acestea urmarind in principal dezvoltarea unei conștiințe superioare, in armonie cu mediul inconjurator și cu un autocontrol realizat prin exerciții fizice și mentale, in acest sens artele martiale devenind o cale (do) adevarata de lupta a fiecarei fiinte umane, in depasirea limitelor existentei sale si in castigarea adevaratei "batalii" a vietii si anume cea a sinelui cu sine insusi.
Citeste...


Editorial

Mantre sau rugăciuni?

Fiecare religie, fiecare tradiție spirituală precum și mistica izvorată din ele au avut un mod propriu de a se raporta la Dumnezeu. insă, dincolo de dogme, credințe, istorii diferite, pe care le cunoaște fiecare dintre acestea și le apără uneori prin arme și războaie, există ceva comun in practica spirituală care le insoțește pe toate. Căci o religie nu este formată doar din legile, prescripțiile, sfinții sau tradițiile promovate, ci este mai ales dintr-un mod de viață care propune o practică specifică. Dacă reducem toate tradițiile spirituale la lucruri esențiale și simple, putem spune că toate cred intr-o ființă spirituală originară, un Tată Creator (Mamă Arhetipală) și toate ii propun omului metode prin care să se dezvolte pentru a fi o ființă mai bună, un cetățean mai bun, un preot mai bun sau un exemplu de virtute pentru semenii săi.
Metodele de a infăptui această purificare sau transformare morală sunt foarte diferite, mai ales intre tradițiile orientale și cele occidentale, insă toate au ca nucleu cuvinte, propoziții, imnuri sau poezii cu caracter sacru, pe care le-au rostit personalități de excepție, sfinți sau inițiați. După multe tradiții, asemenea texte au fost rostite inițial chiar de ființele divine sau de slujitorii-patriarhi ai acestora. Indiferent că erau cuvinte simple, imnuri sau propoziții mai lungi ori mai scurte, toate aceste sentințe sfinte erau păstrate in vremuri mai vechi sub formă de poezii, primind un ritm, o formă artistică și chiar o melodie cu ajutorul căreia ele puteau fi incantate sau performate. Conținutul lor, conform tradițiilor, oferă discipolilor putere, ințelepciune și iubire.
Tradiția orientală cunoaște acest tip de sentințe-rugăciuni sub numele de mantram (mantre sau mantras), termenul provenind din limba sanscrită, odată cu importul masiv de literatură esoterică din a doua parte a secolului al XIX-lea. Tradiția iraniană conservă aceași termen, cu variația manthra, pe cand spațiul taoist numește sentințele sacre zhenyan. Termenii pot fi asemănați cu rugăciunile din cadrul spațiului occidental creștin, dacă ne raportăm la conținutul lor și mai ales la funcționalitate. Atat mantrele, cat și rugăciunea au ca scop apropierea practicantului de Dumnezeu, crearea unui spațiu special de comunicare intre om și Creatorul său.
Citeste...




Parapsiholog Radu Botez - parapsihologie paranormal astrologie

© Copyright 2007 - 2017 rugaciuni.ro     Toate drepturile rezervate     Mentiuni Legale
* Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe acest site este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar cu acordul General Editor A.A.P.E.S.

Site-ul oficial al Asociatiei de Astrologie si Parapsihologie ElyStar       (www.aapes.ro) Revista ElyStar OnLine - de Parapsihologie si Astrologie       (www.elystar.ro) Radu Botez - parapsiholog - carte de vizita online Revista de medicina alternativa  (www.infoterapii.ro) Info Parapsiholog - Cabinet de Parapsihologie Paranormal Astrologie Revista InfoMuzica - meloterapie       (www.infomuzica.ro) Carte Psihologie Parapsihologie Revista de Superstitii       (www.superstitii.ro) Revista Vietilor Anterioare       (www.reincarnare.ro) Paranormal - Parapsihologie  (http://www.paranormal-parapsihologie.com) Revista OnLine de Interpretare a Viselor                              (www.oniromantie.ro) Cabinet OnLine de Parapsihologie - Parapsiholog Radu Botez (http://www.parapsiholog.ro) Portal Esoteric (http://www.parapsiholog.eu) Noul tau dictionar de vise -- Enciclopedia viselor pe intelesul tuturor - editie digitala Carte Reincarnare Revista de Arte Martiale - Budo Gym  (http://www.revista.budogymclub.ro/) Revista de Rugaciuni (http://www.rugaciuni.ro) Budo Gym Club - Dojo de Kyokushin Karate Astrologie Tarot Horoscop Numerologie Carte SEX si Zodii Magazin Ezoteric